Tony Scott chciał, aby muzykę do filmu napisał Hans Zimmer, jednak wytwórnia Paramount nalegała na powrót Harolda Faltermeyera.
W pewnej scenie, mianowicie gdy bohaterzy przejeżdżają przez skrzyżowanie i uderzają w inny samochód, można zauważyć, że w stronę maski z dachu przesuwa się czerwony kogut. W następnym ujęciu jest on już na swoim miejscu.
W scenie podczas pościgu za samochodem opancerzonym, osoba siedząca w nim na miejscu pasażera, pojawia się i znika w zależności od ujęcia.
Przestępcy pomagający Karli (Brigitte Nielsen) w postrzeleniu Bogomila (Ronny Cox) jeżdżą najpierw czarnym Camaro z roku 1987, a następnie tym samym modelem, tyle że o dziesięć lat starszym.
Gdy Axel (Eddie Murphy) w domu Bogomila (Ronny Cox) znajduje jego buty sportowe, bierze do rąk ten na lewą stopę. Jednak w następnym ujęciu trzyma obuwie na stopę prawą.
Kiedy Taggart rozmawia z Axelem siedzącym w basenie ma okulary przeciwsłoneczne. W następnym ujęciu, kiedy wpada do basenu to okulary znikają.
Kiedy Axel chwyta się betoniarki, którą prowadzi Rosewood widać jak pistolet wypada mu z tyłu jeansów. W kolejnych scenach Axel używa tej samej broni.
Kiedy Axel (Eddie Murphy), Rosewood (Judge Reinhold) i Taggart (John Ashton) wchodzą na teren posiadłości Playboya, ta sama blondynka w czarnej sukience przechodzi obok nich dwa razy.
Podczas sceny na polu naftowym, Rosewood dwa razy otwiera bazookę.
Kiedy Foley (Eddie Murphy) decyduje się obejrzeć dom, za nim widać zaparkowane samochody. Kiedy zawraca, nie ma samochodów na drodze.
W końcowej scenie Rosewood (Judge Reinhold) zostawia w bagażniku jednego shotguna. Minutę później widać go trzymającego dwie bronie.
Adres City Deposit na ekranie komputera to 9752 Gregory. W samochodzie Taggart (John Ashton) mówi, że adres to 341 Gregory.
Podczas sceny napadu na jubilera, Karla Fry (Brigitte Nielsen) chowa swój stoper do kieszeni trzy razy.
Inspektor Todd ma na imię Douglas, ale napis na drzwiach jego gabinetu to: "G. Todd".
Majster nadzorujący remont willi w L.A. rzuca swój kask na stół, a chwilę później ma go znowu na głowie.
Podczas pościgu za bandytami, Axel i jego towarzysze dwa razy niszczą kulami to samo, tylne światło w samochodzie napastników.
Gdy kapitan Bogomil (Ronny Cox) jedzie samochodem, widzimy przednią tablicę rejestracyjną (2CTE919). Różni się ona (trzema ostatnimi cyframi) od tylnych numerów w jego aucie, które możemy zobaczyć chwilę po nieudanym zamachu na jego życie.
Opary "Super kleju" uwydatniają linie papilarne, jednak w kolorze białym, a nie czarnym - jak pokazano to w filmie.
W jednej ze scen, jakimś cudem, Axel oddaje strzały z pistoletu, który ma cofnięty zamek - czyli pusty magazynek.
Podczas finałowej strzelaniny, sierżant Taggart (John Ashton) w niektórych ujęciach używa strzelby, a w innych pistoletu. Jednak nie widzimy na ekranie, aby dokonywał on zmiany uzbrojenia.
Chwilę po tym, jak Sidney Bernstein (Gilbert Gottfried) daje Axelowi dwie studolarówki, w dłoni nagle pojawia mu się pięć banknotów $20.
Gdy Foley (będąc w mieszkaniu Rosewooda) dzwoni do Detroit, wybiera jedynie 7 cyfr. Prawidłowo wykręcony numer telefonu powinien się składać z 10 cyfr.
Detektywi otwierają na posterunku pierwszą z kopert od przestępców. Wyjmują z niej list, który został napisany na papierze o równym kształcie. W następnym ujęciu, ten sam papier jest już poszarpany.
Axel, będąc na strzelnicy, przestrzeliwuje trzy ekrany, na których wyświetlane są filmy. Jednak w późniejszych ujęciach, dziury - jakie były na materiale - znikają.
Zdjęcia do filmu zrealizowano w Los Angeles, Los Alamitos, Beverly Hills i Pasadenie (Kalifornia, USA).
Axel (E. Murphy) przedstawia się w klubie strzeleckim jako "Richard James". Jest to nazwisko muzyka, przyjaciela aktora, który był producentem albumu Murphy'ego z 1986 roku.
Betoniarka, którą w jednej ze scen jedzie Billy, ma "na sobie" napis DS/JB Construction Company. Są to inicjały producentów filmu - Dona Simpsona i Jerry'ego Bruckheimera.
Na samym początku filmu, w scenie, w której Axel "śmiga" ulicami, sportowym Ferrari, zostały wykorzystane dwa modele samochodu. 328 oraz starszy, 308.
W mieszkaniu Billy Rosewooda można zauważyć dwa plakaty z filmów, w których gł. rolę zagrał Sylvester Stallone - "Rambo 2" oraz "Cobra".
Producenci Don Simpson i Jerry Bruckheimer zatrudnili reżysera Tony'ego Scotta, ponieważ uznali, że odwalił kawał dobrej roboty reżyserując film "Top Gun".
Pistolet, którego używa Axel Foley (Eddie Murphy) to - pamiętający czasy II wojny światowej - "Browning Hi-Power" (9 mm).
Scena, w której Billy i Axel śpiewają motyw przewodni z "Randki w ciemno" została zaimprowizowana przez samych aktorów - Murphy'ego i Reinholda.
Po sukcesie pierwszej części filmu, szefowie studia Paramount planowali stworzyć serial pod tym samym tytułem. Eddie Murphy nie chciał jednak występować w telewizji, dlatego zrezygnowano z tego pomysłu i postanowiono nakręcić kinową kontynuację.
Pojawiająca się w filmie, kalifornijska tablica rejestracyjna "2GAT123" była wielokrotnie wykorzystywana przy okazji tworzenia innych produkcji. Są to następujące dzieła: "Historia z Los Angeles" (1991), "Go" (1999), "Podaj dalej" (2000), "Traffic" (2000), "Mulholland Drive" (2001), "Piękna i szalona" (2001), "S.W.A.T. Jednostka Specjalna" (2003), a także serial komediowy "Dwóch i pół" (2003).
Gdy w pewnym momencie filmu Billy (Judge Reinhold) wyciąga z kabury Magnum .44 - Axel (Eddie Murphy) mówi: "Who do you think you are, Clint Eastwood? Dirty Rosewood?" To oczywiste nawiązanie do filmu "Brudny Harry" (1971).
W swoim mieszkaniu, Billy ma plakaty następujących filmów: "Strażnik prawa" (1976), "Gwiezdne wojny: Nowa nadzieja" (1977), "Telefon" (1977), Rambo: Pierwsza krew II (1985) i "Cobra" (1986).
Sportowe auto, którym Axel Foley (Eddie Murphy) kieruje na początku filmu, to czerwone "Ferrari 328 GTS".
Ulubiony strój Axela Foley (Eddie Murphy) to sportowe buty, dżinsy, koszulka uczelni "Mumford High" i kurtka drużyny futbolowej "Detroit Lions".
Początkowo, akcja filmu miała rozgrywać się w Londynie i Paryżu. Jednakże, scenariusz został przerobiony ze względu na Eddiego Murphy, który nie chciał kręcić poza Stanami Zjednoczonymi.
Zdjęcia do filmu kręcono od 10 listopada 1986 roku do lutego 1987 roku.